Wat is het Kennisnetwerk De Keuken?

De Keuken is een kennisnetwerk gericht op starters en young professionals (0-4 jaar werkervaring) binnen FMCG en retail. Een lidmaatschap van dit kennisnetwerk bestaat uit tien events per jaar met een focus op netwerken, persoonlijke ontwikkeling en vakinhoudelijke trainingen. Hierbij bezoeken we distributiecentra, productielocaties, retailers en andere interessante locaties. Dit doen we onder leiding van gastsprekers, die werkzaam zijn binnen FMCG, food, non-food en retail. Naast deze ‘field trips’ bieden we ook workshops op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en netwerkavonden door het jaar heen.

Wat?

De Keuken is een uniek netwerk waar het toptalent van vandaag oftewel de managers van morgen elkaar ontmoeten, van elkaar leren en zich ontwikkelen op persoonlijk en vakinhoudelijk gebied.

Voor wie?

De Keuken is gericht op young talents met nul tot vier jaar werkervaring in commercie, finance en supply chain uit FMCG en retail. Afgelopen jaren hebben young talents van onder andere Ahold, Plus, AS Watson, Red Bull, Nestlé en Peijnenburg deelgenomen aan De Keuken.

Lidmaatschap

Je kunt doorlopend lid blijven van het kennisnetwerk of je lidmaatschap na een jaar doorgeven aan een collega. Neem contact met ons op voor informatie over het lidmaatschap en de kosten.

Enthousiast geworden? Neem contact op om te zien of de keuken wat voor jou is.

Neem contact op

Kijkje in De Keuken…

  • Iedere twee maanden een event, denk hierbij aan fieldtrips bij FMCG bedrijven
  • Workshop voor persoonlijke ontwikkeling naar keuze
  • Drie netwerkborrels per jaar, waar ook keukenalumni aanwezig zijn

Inhoudelijke bijeenkomsten

Onder leiding van captains of industry, die werkzaam zijn bij onder andere Ikea, Bavaria en Ahold, worden de Keukenleden geïnspireerd . Zij bieden de Keukenleden een kijkje in de keuken bij hun bedrijf en nemen ze mee in hun expertise en ervaring. Per Keukenevent wordt er ingegaan op multidisciplinaire vraagstukken door rondleidingen, presentaties en cases.  Het overkoepelende thema van de Keuken is het ketendenken – van zaadje tot keukenkastje. Het neemt je mee in de verschillende facetten van FMCG; van supply chain tot marketing, van uitdagingen in het out of home kanaal tot de samenwerking van trade marketing en retail. Daarnaast biedt het verdieping op trends en ontwikkelingen in de FMCG en retail branche.

Bekijk het programma

Netwerkborrels

Er worden drie netwerkborrels gegeven, om de 4 maanden. Deze vinden plaats in Amsterdam of Utrecht (locatie wordt op tijd doorgegeven). De borrels zitten bij het lidmaatschap inbegrepen en zijn dus toegankelijk voor alle keukenleden. Daarnaast zijn hier ook alumni-keukenleden aanwezig. Eén van de avonden is een BBQ die plaatsvindt bij ons op kantoor in de Dorpstraat in De Bilt (nabij Utrecht).

Bekijk de agenda

Grow your skills met workshops

In de maanden juli en augustus is er de keuze uit drie verschillende workshops onder leiding van top professionals uit de FMCG wereld. Uit ervaring weten we dat deze workshops enorm bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling. De workshops worden gegeven door echte professionals uit de FMCG wereld en eerdere workshops worden altijd goed ontvangen. De aangeboden workshops die in 2015 worden gegeven zijn:

  1. Onderhandelen
  2. Effectief communiceren
  3. Time Management en Effectief Presenteren
Meer informatie over workshops