De Keuken – A-ware; Van Koe tot Consument

Afgelopen vrijdag zijn de Keukenleden afgereisd naar Friesland voor het keukenevent met A-ware. Na wind en regen op de weg getrotseerd te hebben, werden de Keukenleden welkom geheten met een gezellige zuivelrijke lunch op de boerderij van boer Sjirk. De dag stond in het teken van Weide Weelde, het nieuwe en eerste A-merk van Royal A-ware. Puur Nederlandse Weidezuivel van de rijke weiden van eigen Gildeboeren. Het concept is gericht op het duurzaam produceren van melk waarbij het leefgebied van de weidevogels zo min mogelijk wordt verstoord, zodat vogels en koeien samen kunnen genieten als bron voor de lekkerste melk.

Nadat Arnout Schorer (Commercieel Manager) en Nick Wijmans (Accountmanager) de Keukenleden hadden meegenomen in het verhaal van de oorsprong van Weide Weelde en de inhoudelijke en commerciële uitdagingen die er nu liggen voor dit merk, werden we door gildeboer Sjirk uitgenodigd om zelf het weiland in te gaan. Sjirk heeft laten zien hoe de weidevogels beschermd worden en wat dat voor invloed heeft op maai processen en plas-dras.  Na de wandeling, waarbij vele grutto’s werden gespot, werden de Keukenleden aan de slag gezet met een Weide Weelde case op het gebied van online- of guerrilla marketing. De creativiteit spatte van de presentaties af! Grootse plannen kwamen naar voren variërend van het ontwikkelen van yoghurtijs, een tamagotchi kuiken tot het plas dras snorkelen met Mark Rutte! De dag werd afgesloten met een borrel en hierna is iedereen met een heerlijk pak karnemelk rood fruit weer naar het zuiden vertrokken. Sjirk, Arnout en Nick, hartelijk dank voor deze dag!

Laat een reactie achter

Interesse in een van onze FMCG vacatures of in een oriënterend gesprek over je carrière in FMCG? Neem contact op